2014.11.04.

Önkéntesfelkészítés a Work/Place programban

2014. október 17-18-19-én tartottuk a Work/Place program azon önkénteseinek felkészítését, akik bevándorló résztvevőink magyar tanítására vállalkoztak. A háromnapos képzés első napján a jelentkezőket a migráció okaival, a résztvevőink hátterével és motivációival, illetve magával a program céljával és felépítésével ismertettük meg. A második és harmadik napon pedig a magyar, mint idegen nyelv tanításának módszertani alapjait sajátították el egy meghívott tréner segítségével. Múlt héten megtörténtek a nyelvi szintfelmérők is, így jövő héten már elkezdődhetnek az órák. A tréningről egyik résztvevőnk, Tordai Judit írt egy rövidebb beszámolót.

önkéntes.jpg

"Nagyon élvezetes és hasznos képzésben lehetett részem, köszönöm!

Kicsit bővebben: (tovább?)képzésünk szükséges volt, egyben ahhoz is, hogy megijedjünk egy kicsit attól.hogy mi is vár ránk, s persze, hogy vegyük a tanítást komolyan! Készülni is "illik" majd sz órákra (óravázlat), feladok előkészítése -gyártása, de ahhoz is, hogy talán jobban megismerhessük magunkat.

Külön értékelendőnek tartottam a szervezést, spontaneitást, szeretetteljes légkört, s ezeken túl a képzést, azt, hogy több helyzetgyakorlat - bemutatóféleség volt pl. "mit tennél akkor, ha tanítványod szállást kér tőled, vagy "csak" pénzre van szüksége?

"Emese tanárnő" igazi profi volt - érződött rajta, hogy szívből teszi, amit tesz, számos az életben tapasztat példát hozott.

Én talán kicsit túl töménynek éreztem, s azt hittem - mondtam is neki - hogy jól-helyesen - választékosan tudok magyarul beszélni...

A bátrak - én nem ... - vállalták az un. próbatanítást is, s szerintem jót is tett mindenkinek - pl. önbizalom, hit, siker.

A képzés körülményeit rendben találtam - elegendő hely, technika, ebéd-frissítők stb. talán egyetlen dolog: csak az ölünkben tudtunk - igyekezetünk írni.

Magam s szerintem "kollégáim" nevében is nagyon szépen köszönjük a törődést, kedvességet, biztatást, kapcsolat tartást!"

komment

Címkék: beszámoló migráció WorkPlace

süti beállítások módosítása