2014.06.20.

Iskolai partnerség - a diákok szemével

Mit tanultál Sierre Leone-i partneriskoládról? Mit tanultál magadról? Mennyiben különböztek az “Sierra Leoné-s” órák a mindennapi tanóráktól? Következzen a diákok véleménye.

sp_besz.jpg

„Nagyon érdekes volt számomra, többé-kevésbé megismertem a Sierra Leone-iek életét, még egy pár rajzot is kaptam a tanulótársamtól. Külön kiemelném a projekt természetbarát mivoltát, ami nagyon tetszett. Az iskolában kihelyezett szelektív hulladékgyűjtők hatékonyak és használják őket. Érdekes, színes infókat tanultunk és adtunk tovább az országról, és kreatív tapasztalatokat szereztünk.”

„Közös erővel sok mindenre képesek vagyunk, az iskola már tele van szelektív hulladékgyűjtővel, a Duna vize is vizsgálat alatt áll, és a papírfeldolgozó-üzemet is sikeresen felfedeztük. A projektben mindenki lelkes és segítőkész. Reményteljes és kellemes hangulatúak a gyakori beszélgetések, amiket a Sierra Leone-i gyerekekkel folytatunk. Ők is, mi is megteszünk mindent, hogy egy kicsit jobbá tegyük a közvetlen környezetünket.”

„Egészen szemléletes és tanulságos volt a projekt. Megmutatta a világot egy másik szemléletből. Szembesítette velünk a valóságot és a globális problémák súlyosságát. De szerencsére azt is megtudhattam, hogyan tehetünk mindezek ellen, csak néhány egyszerű lépész kell tennünk.”

„Ezzel a projektet nagyon sok ismeretet és lelki pluszt kaptam. Élveztem a különböző feladatokat, a powerpoint készítést, a feladatlapokat, a kisfilmek készítését. Eszméletlenül kiváncsi vagyok, hogy milyen lehet az ottani életet testileg is megtapasztalni. új emberekkel, kultúrával megismerkedni. Köszönöm az eddigieket, és alig várom, hogy felvegyük a komolyabb kapcsolatot egymással, és, hogy egymásnak további élményeket adhassunk.”

„Számomra érdekes volt ez a projekt, mert sok új dolgot megtudtam Sierra Leoné-ról. nagyon jó kezdeményezésnek tartom, hogy két idegen és ennyire egymástól különböző orszég kapcsolatot létesít. megismerkedtem a mozgáskorlátozattság újabb fajtáival és azzal, hogy hogyan lehetne és lehet rajtuk segíteni. Örülök annak, hogy a világ foglalkozik az ilyen témákkal. Az ENSZ pozitívan áll hozzá a szegénységhez és a testi fogyatékossághoz.”

komment

Címkék: oktatás beszámoló globális nevelés iskolai partnerség Észak-Dél Kapcsolat

süti beállítások módosítása