2016.06.16.

"Most már egész máshogy látom" - mentorálás a józsefvárosban

Búcsút vett egymástól a Losonci Téri Általános Iskola és a Vörösmarty Gimnázium 12 mentor - mentorált párja és három programszervező társuk, akik 2016 áprilisa és júniusa között működtek együtt Pearls projektünknek köszönhetően. A 9. és 10. osztályos diákok az iskolai közösségi szolgálat keretében hetente találkoztak 5. és 6. osztályos mentoráltjaikkal, társaik pedig havonta közös programot szerveztek számukra. Ősszel újra indul a program, így újabb gyerekek kapnak lehetőséget arra, hogy mentoruk legyen! Harczi Orsolya beszámolójában személyes élményeit meséli el.

img_0998.JPG

Először úgy értesültem erről a programról, hogy az osztályfőnököm szólt nekem és az osztálytársaimnak hogy van lehetőség a közösségi szolgálat elvégzésére. Már az elején megtetszett, mert megtudtam, hogy pont abban az iskolában kell majd gyerekekkel foglalkoznunk, ahova általános iskolába jártam, és később kiderült, hogy a gyerekek nagy részét ismertem.

Erre a programra több gyerek (mentor) kellett és nem akartam egyedül vállalni az osztályomból, és szerencsére rajtam kívül meg négyen jelentkeztek rá. Az első alkalom egy nagy tájékoztatás volt, amin nagyon szimpatikus volt az előadó és valószínűleg ez is segített. Majd később volt két hosszabb képzés, amin megismertük a szervezőket és a többi mentort. Ismerkedős és társadalommal foglalkozó játékok volt az első alkalmon, a másodikon pedig megbeszéltük, hogy mi is lesz ez a program pontosan. Utána pedig már beindultak a korrepetálások és találkozók. Mindegyikünk kapott egy kisgyereket és vele kellett foglalkoznunk ez alatt a tíz hét alatt.

Én egy olyan kislányt kaptam, akit már ismertem, de ez a program által sokkal jobban megismertem és több dolgot tudtam meg róla. Most már egész máshogy látom és más a véleményem is róla. Úgy érzem, hogy minden jól ment, bár a szervezéssel és az időpontokkal volt egy kis nehézség. Az egyéni találkozásokon kívül voltak közös programon, amin az összes mentor és mentorálltja részt vett. Ezek tényleg csapatépítő és hasznos foglalkozások voltak. És számunkra gyerekek számára meg izgalmas is, mert különböző érdekes feladatok voltak. Volt, hogy múzeumba mentünk vagy éppen kalandparkba, de ha nem tudtunk elmenni, akkor az iskolában voltak érdekes feladatok.

Sok embert megismertem és egy új csapatnak voltam a része. Új dolgot tudtam meg magamról is és az emberekkel való kapcsolatteremtésről. És arról is, hogy hogyan tudok rávenni egy kisgyereket, hogy rám figyeljen, és miket kell nekem tennem ahhoz, hogy jól érezze magát akár tanulás közben is. Szóval összességében én örülök, hogy része voltam ennek a programnak.

komment

Címkék: oktatás beszámoló mentorálás PEARLS

süti beállítások módosítása