2015.10.25.

A Protest Game az Artemisszióban

Ideges voltam. Nem kellett volna feszültnek lennem, hiszen tudtam, hogy kedves emberek várnak odabent. Az Artemisszió Alapítvány épülete előtt álltam a Pál utcában, mikor egy a 90-es évekbeli híresség sétált el mellettem. Ezt próbáltam jó jelnek tekinteni. Hiába, még mindig frusztrált voltam. Ennek oka abban rejlett, hogy nem tudtam, hogy a játékom, vagyis a "The Protest Game" működni fog-e.

protest_game.jpg

2015 januárjában Finnországban jártam és előadásokat tartottam a multikulturalitásról és a toleranciáról Helsinki és Espoo körüli középiskolákban. A játékot hárman terveztük egy olasz fiúval és egy szlovák lánnyal, mindketten korombeliek (23) - és ez most így felettébb hivatalosnak hangzik. Mi vagyunk tehát a Protest Game kitalálói. Mindenesetre az volt a feladatunk, hogy minél interaktívabbá alakítsuk a workshop- ot. Próbáltunk tehát interaktív feladatokat kitalálni minden egyes témához a tanulók részére. A másik téma a bevándorlás volt, melyet úgy emlékszem Alex vagy Zsuzsanna alkotott meg.

Előzőleg ezt a foglalkozás csak középiskolákban es általános iskolákban tartottuk meg, de úgy gondolom, hogy az Artemisszió Alapítvány Ready, Study & Go!,  projektjének köszönhetően így is jól sikerült. Kellemes meglepetés volt, hogy a tervezett 20 perc helyett a vita több mint egy órán keresztül tartott, miután a csapatok előadták az érveiket.

Mindegyik csapatnak egy A3-as kartont kellett választania és egy fülbemászó szlogent kitalálnia, valamint egy indokot, amiért nem értenek egyet a kormány intézkedéseivel az aktuális migráns válsággal kapcsolatban. A finn középiskolások majdnem ugyanolyan jól teljesítettek, mint a Ready, Study & Go! és érdekes módon a dán általános iskolások is meglepően jól teljesítettek, fiatal koruk ellenére. Az ő feladatuk nagyjából hasonló volt, viszont náluk a bevándorlásról inkább általánosságban volt szó. Alternatívaként, a finn középiskolás diákok választhattak bármely más releváns politikai témát, és a dán általános iskolások kiemelhették, hogy milyen negatívumokat találtak a helyi iskolákban.

A Ready, Study & Go! nemzetközi résztvevői nagyrészt mind a kerítés ellen voltak, amit a magyar kormány húzatott fel a magyar-szerb határ mentén. Emellett arra is rávilágítottunk a játéknak köszönhetően, hogy a menekülteket minden esetben emberként kell kezelnünk.

A célom az volt, hogy senki ne féljen attól, hogy megossza a véleményét. Azt remélem, hogy e kettő célon kívül mást is elértünk. Minden félelmem elmúlt a játékkal és az emberekkel kapcsolatban. A vita olyannyira elnyúlt, hogy nem is tudtuk befejezni.

Úgy gondolom, remek befejezése volt ez az ártatlan kis csoportjátékunknak.

Szerencsés Kristóf

komment

Címkék: beszámoló migráció menekültek globális nevelés Európai Fejlesztés Éve Ready study go

süti beállítások módosítása