2015.10.05.

Marseille, Padova – külföldi szakmai gyakorlat után

Véget ért a szakmai gyakorlata annak a 10 fiatalnak, akik az Erasmus+ programunk keretében töltöttek 14 hetet Marseille-ben és Padovában. A résztvevők (fodrász, pincérek, kőműves, szakácsok, asztalosok, ápolónő) tapasztalatai, élményei vegyesek voltak – és ez így is van rendben, hiszen sokféle szakmájú, hátterű, érdeklődésű, motivációjú fiatalról van szó. Külföldön élni 3 és fél hónapig nagy élmény, de próbatétel is – az idegen nyelv, az együttlakás, az ismeretlen város és emberek különféle kihívások elé állították a résztvevőket. Ezen kívül a gyakorlati helyen a szakmai elvárásoknak sem volt mindig könnyű megfelelni: van aki jobban vette az akadályokat, van akinek nehezebben ment a beilleszkedés. De tény, hogy a szakiskolás diákoknak emlékezetes élmény volt kipróbálni magukat külföldön, tükröt tartott eléjük a kintlét, és sok szakmai és személyes tapasztalattal gazdagodtak, változtak.

kep5.jpg

Résztvevőink beszámolójából idézünk:

„Egy hotelben volt szerencsém dolgozni, a neve Crowne Plaza. Eléggé magas vendégszám volt mindig, rengeteg emberrel dolgoztunk. Az elején sok nehézséggel kellett megküzdenem, hiszen nem tudtam a dolgok helyét, nem ismertem a munkatársaimat, az olasz vendéglátásban a szokásokat, és persze a nyelv sem ment úgy, ahogy azt egy pincértől elvárták. Viszont pár hét elteltével leküzdöttem a problémákat, olyannyira, hogy imádtam a munkám, élveztem még a takarítást is. A munkatársaim megszerettek, és egyre többet beszélgettem velük. Legnagyobb sikerem az volt, amikor 300 ember jött konferencia után ebédelni, és velem együtt nyolcan szolgáltuk fel nekik a háromfogásos ebédet. Sosem dolgoztam ennyi emberrel, és sose volt még ekkora pörgésben részem, csodálatos, adrenalin emelő érzés volt.”

Porczió Ágnes (Gigi), pincér gyakornok, Padova

kep1_1.jpg

„Fontosnak tartom megemlíteni a főnökeim. Nagyon szeretem őket, és a mai napig hiányoznak. A Le Joker-nél jobb helyre nem is kerülhettem volna dolgozni. Itt a munka élvezet volt, mivel nem is igazán munkatársakat kaptam, hanem egy új családot. Mind a munkahelyen, mind a magánéletben is úgy bántak velem, bántunk egymással, mint a családtagok. Családi estekre hordtak, programokat szerveztem nekem, ha bármi kis bajom volt, ők voltak az elsők, akikre bármikor számíthattam.”

Hazafi István Zoltán, pincér gyakornok, Marseille

kep2_1.jpg

„Nagyon jó élmény volt, hogy a 6. héttől már úgy éreztem, hogy teljes értékű tagja vagyok a konyhaszemélyzetnek, már ugyan azokat a munkákat végeztem el amit a többi szakács és recepteket is cseréltünk.”

Németh Ádám, szakács gyakornok, Padova

kep3_1.jpg

Festés és kéziszerszámok használatában sokat fejlődtem, mivel kipofoztuk a műhelyt és megcsináltunk egy két dolgot, például csináltam nekik egy új munka-asztalt, közösen megterveztük a főnökkel és a kollégám segítségével építettem nekik egy mozgatható asztalt. Fejlődtem a Flex használatában a kézi kőrfűrész használatában (főleg hogy olyat még sose használtam) illetve a dekopír-fűrészt is elég jól tudom már kezelni, hála a sok vágásnak. Nehézséget egyedül csak a nyelv okozott kora reggel, mert nehezen indult be az agyam azon része ahol az olasz tudásom van…”

Józsa Viktor, asztalos gyakornok, Padova

kep4.jpg

„A gyakorlati helyem egy nagyon modern és szép üzlet volt. Nagyon megszerettem a főnökömet és gyakornok társamat is. Nagyon  segítőkészek és aranyosak voltak. Rengeteg dolgot megtanítottak. Az elején inkább csak takaríthattam, majd miután látták, hogy mit tudok mit sem utána engedtek hajat festeni hajat mosni hajat szárítani.  Az üzlet neve, ahol dolgoztam: Hair2000. Nagyon sok praktikus dolgot tanítottak, pl.: a hajfesték felkenése lemosása, hosszú haj ritkítás.

Orbán Veronika, fodrász gyakornok, Marseille

komment

Címkék: beszámoló külföldi szakmai gyakorlat ifjúsági programok Erasmus +

süti beállítások módosítása