2015.06.25.

Szakmai gyakorlatosaink tollából 1.

stefi_kepe.jpgÉvről évre egyre több hallgató jelentkezik hozzánk szakmai gyakorlatra különféle, jól bevált partneri tanszékekről. Jóllehet időnként végesek a mentori kapacitásaink, de igyekszünk mindenkit érdemi, a további tanulmányaikban és későbbi munkájukban hasznos tapasztalatokkal bíró feladatokkal megbízni. Ezekről a tapasztalatokról és élményekről írt beszámolót az az 5 szakmai gyakorlatos hallgató, akik idén tavasszal voltak nálunk.

„Az alapítványnál töltött 2 hónap alatt az élet működő komplexitását láttam meg”

(Bojti Stefánia, ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Pszichopedagógiai Szakirány)

Két hónapot tölthettem az alapítványnál. Heterogén, izgalmas feladatokat kaptam, vállaltam, pl.: a külföldi szakmai gyakorlatra készülő, szociálisan hátrányos helyzetű szakiskolás fiatalok interjúztatása, a gyakorlatra felkészítő tábor szervezése, a táborban való részvétel és animálás, a fiataloknak szóló munkanapló szerkesztése, kreatív foglalkozás tartása menekült gyerekeknek, asszisztálás (bevásárlás, cikk írása stb), nyelvtanítás tanulási nehézséggel küzdő fiatalnak. Sokszor adtak visszajelzést. Úgy érzetem, hogy kölcsönös bizalmat, tiszteletet adtunk egymásnak az alapítvány minden tagjával, kiváltképp a két páratlan mentorommal. Egy olyan fiatalos csapat tagja lehettem, akiket átitatott a társadalmi egyenjogúság és sokszínűség, ami motiválttá tette őket munkájuk végzéséhez. Példaként áll előttem az embert, a maga sokszínűségével önmagában való értékként való tekintése. Ez volt a legfontosabb, amit itt tanultam, tanulhattam.

Ez az én lelkes, aktív hozzáállásomhoz jó terepet adott.

Továbbá komplexitást a tevékenységekben, korcsoportban, népcsoportban, társadalmi helyzetben...

A legszokatlanabb és meghatározóbb élmény a migráns terület, a menekülttáborban töltött idő volt. Ezen kívül pedig hála a Padovába küldött hátrányos helyzetű fiatalok meglátogatásának a lehetőségért.

Köszönöm!!

komment

Címkék: beszámoló szakmai gyakorlat

süti beállítások módosítása