Hogyan lehet tanárként megbirkózni a kulturálisan sokszínű osztályokkal?Hogyan lehet elősegíteni, hogy a diákok jobban elismerjék egymás kulturális identitását és értékeit? Mit kezdjünk a saját előítéleteinkkel?
Alapítványunk a megalakulása óta szervez interkulturális kompetenciafejlesztő képzéseket az oktatási és képzési területen dolgozó, dolgozni kívánó szakemberek számára. A képzéseken a résztvevők fejlesztik azon képességeiket és ismereteiket, melyek révén könnyebben és hatékonyabban tudják a saját és a diák közösségeken belüli, kulturális eredetű konfliktusaikat pozitív kimenetelűvé fordítani, saját maguk, és egymás jobb megismerése és megértése által. A pedagógusok egyrészt egy új módszert sajátíthatnak el a képzés során, másrészt megismerkedhetnek egy – a pedagógiai gyakorlatban hagyományosan a kulturális sokféleség felismeréséhez, a kultúrák egyenlőségéhez társított - tágabb értelmezési háttérrel bíró interkulturális szemléletmóddal. A képzés módszertanát és elméleti háttéranyagát az oktatási és képzési környezetbe illesztve alakítottuk ki, melyet folyamatosan, - az új szakmai ismeretekhez és a változó oktatáspolitikai rendszerhez igazodva – fejlesztünk.
A képzéseket szervezeti megkeresésre, a speciális igényekhez és lehetőségekhez igazítva, illetve akkreditált formában tartjuk. A képzési csoportlétszám 12-20 fő.
Akkreditált képzés fő adatai:
Cím: Interkulturális kompetenciafejlesztés iskolai környezetben
Minősítő szervezet(ek):
1.) Emberi Erőforrások Minisztériuma, Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár
Azonosító szám: 957/29/2013/KOIR
Továbbképzési pontérték: 60
2.) Felnőttképzési Akkreditációs Testület
Azonosító szám: PLB-2194
Képzés időtartama: 3*2 nap, összesen 6 nap.
Az egyes képzési alkalmak között max. 2 hetes szünetekkel.
Mit jelent számunkra az interkulturalitás?
Az Artemisszió Alapítvány interkulturális képzéseiről általában