2017.01.19.

„Több, mint korrepetálás” - Mentorprogram mint közösségi szolgálat

A Pearls program keretében január elején tartottuk a Vörösmarty Gimnázium diákjainak felkészítését a mentorprogramra. A képzést követően ők maguk dönthették el, hogy egyénileg mentorként, vagy csoportosan programszervezőként szeretnék-e a Losonci iskola tanulóit támogatni. Tanos Réka a programszervezést választotta, de beszámolójában a mentori szerepre is rávilágít, így nyújtva teljes képet a program egészéről.

pearls2017jan.jpg

Az iskolában szóltak nekünk, hogy a közösségi szolgálat kapcsán lenne egyfajta korrepetálás 5-6. osztályosok számára. Ez a program azonban, mint ahogy azt a felkészítésen megtudtuk, sokkal több ennél.

Egy kétszer három órás felkészítésen vettünk részt, ahol elmagyarázták nekünk, mit is jelent valójában mentornak, illetve programszervezőnek lenni. Elsősorban nem azért megyünk oda, hogy korrepetáljuk mentoráltjainkat. A mi feladatunk segíteni nekik, meghallgatni a problémáikat. Ez a kapcsolat persze nem azonnal jön majd létre, fel kell építenünk velük egy baráti kapcsolatot 3 hónap alatt. Szeretnénk, ha a programban résztvevő általános iskolás diákok úgy éreznék, nekünk, mentoroknak bármikor mesélhetnek, megbízhatnak bennünk. Persze nem csak a tanulásról, vagy lelki segélyről szól ez a program. Ezeken az alkalmakon rengeteget lehet játszani, közös témákról beszélgetni, kicsit megismerni a másikat, tehát legrosszabb esetben is a mentor és a mentorált egyaránt egy új baráttal, illetve több új élménnyel gazdagodnak. Az összehangolódást hozzásegíti, hogy kéthetente csapatépítő programokon vesznek részt a párosok.

Ehhez persze külön segítség kell, a mentor-program másik fele a programszervezés. Néhány gimnazista diák, illetve a felnőtt szervezők összeülnek és különböző, érdekesebbnél érdekesebb programokat találnak ki a résztvevők számára, melyek mindig nagyon jól sikerülnek. Kéthetente a párosok, illetve a programszervezők összegyűlnek és közösen szórakoznak.

A felkészítő kurzus segített megérteni, mit is jelent igazából ez a program. Sok ötletet kaptunk, felkészültünk különböző helyzetekre, a helyükbe képzeltük magunkat egy kicsit az általános iskolás gyerekeknek, jövőbeli mentoráltjainknak. Összeszedtük, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy jó mentornak, illetve programszervezőnek, a felmerülő kérdéseket megbeszéltük. E mellett sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak, és talán egymást is sikerült kicsit jobban megismernünk.  

 

Tanos Réka

Címkék: oktatás beszámoló aktuális mentorálás PEARLS