2016.05.20.

Test, társadalom, kultúra: együtt az integrációért - képzés a Néprajzi Múzeumban

Festői környezet, jó gyakorlatok, kellemes társaság, számtalan tanulási lehetőség; nem is kívánhatna többet az ember egy nagyszerű képzés során. Az Artemisszió Alapítvány szakmai gyakornokaként lehetőségem nyílt részt venni az Artemisszió, az Ars Erotica Alapítvány és a Néprajzi Múzeum közös szervezésű, kétnapos workshopján.

test1.jpg

Az első nap - a múzeumban való gyönyörködés után - a szervezetek, a munkatársak és a közös kezdeményezés rövid bemutatásával indult, majd elérkezett az idő az izgalmas gyakorlatok szemléltetésére. Az Artemisszió Alapítvány a Divercity séta egyes elemeit mutatta meg nekünk nagyon változatos formákban egyéni és csoportos feladatokon keresztül. Egy páros bevezető játék után mindenki azt az instrukciót kapta, hogy nyomtasson ki és mutasson be egy olyan budapesti szobrot, amihez valamilyen érzelem köti. Falra ragasztást követően egyénileg mutattuk be a választott műalkotásokat, majd a falon hagytuk, így mindenki láthatta a különféle stílusok és ábrázolások tárházát. Érdekes volt látni, mennyire különböző – esetenként távol eső - helyekhez kötnek minket az emlékeink… A személyes történetek megosztása után két csoportba szerveződtünk egy budapesti mentális térkép elkészítése céljából, amely során személyenként legalább egy fontos helyet meg kellett osztanunk egymással, majd ábrázolnunk a papíron. Nagyon élveztem ezt a feladatot, mert megmutatta, hogy milyen sokféle nézőpont létezik ugyanarról a városról és mennyire különböző útvonalakat járunk be nap mint nap egy azonos területen belül. Mások a nézőpontok és a kötődések, egy viszont közös bennünk, Budapest.

A második napra nagyon izgatottan érkeztem, hiszen az első alkalommal szerzett élményeim még több kíváncsisággal és energiával töltöttek fel, így vártam az újabb tanulási és tapasztalatszerzési lehetőséget. Rendkívül jól sikerült, telis-tele interaktív, játékos megoldásokkal, megspékelve művészeti eszközökkel és színházzal. A délelőtt folyamán megismerhettük és személyesen átélhettük az Artemisszió és az Ars Erotica Alapítvány együttműködésében bemutatott „vágyak szivárványa” módszert. Imádtam a foglalkozást, mert a témák szenzitivitása által közelebb hozta egymáshoz a résztvevőket, önismeretet fejlesztett, sőt, még arra is akadt lehetőség, hogy a színházi elemek segítségével mindenki kilépjen a komfortzónájából. Biztos vagyok benne, hogy a fórum színház és a vágyak szivárványa módszer a későbbi munkáim részét képezik majd.

test.jpg

Egy közösen eltöltött, jó hangulatú ebéd után az Ars Erotica Alapítvány egy programzáró foglalkozással készült, ahol a testtudatosság fontosságával és a szexuális nevelés módszerével ismerkedhettünk meg a Szamira című dokumentumfilmen keresztül.

Hatalmas élmény volt számomra a kétnapos képzésen való részvétel, hiszen az új kapcsolatokon túl rengeteg szakmai ismerettel gazdagodhattam, valamint új perspektívákat ismerhettem meg a fiatalok kulturális és művészeti intézményekbe való bevonását illetően. Ez a két nap véleményem szerint minden résztvevőre szemléletformáló jelleggel hatott és felejthetetlen élményekkel gazdagította Őket. Biztos vagyok benne, hogy hosszú ideig nem felejtem el azt a képet, amikor a vágyak szivárványa módszert gyakorolva párokban elevenítettünk meg létező személyes konfliktusokat, vagy mikor a városi séta egyik elemeként a közös mentális térképen megtaláltuk a kapcsolódási pontokat, vagy azt, amikor a Szamira című dokumentumfilm után saját mentális térképet készítettünk és elgondolkoztam azon, ki is vagyok én… Látjátok? Hirtelen nem is tudok egyetlen meghatározó emléket kiemelni a sok közül…

Medve Dorottya

A projektet az Európai Bizottság támogatta. A közleményben megjelentek nem szükségszerűen tükrözik az Európai Bizottság nézeteit.

erasmus_kicsi.jpg

komment

Címkék: beszámoló Divercity Test kultúra társadalom

süti beállítások módosítása