2018.02.19.

„Vártam, hogy újra lássam és beszélhessek vele, hiszen nagyon megkedveltem” // ComMent

ComMent projekt keretében középiskolás diákok kapnak lehetőséget általános iskolás gyerekek mentorálására, illetve programok szervezésére. A januári alkalomról a Bókay János Szakgimnázium diákja, Herfert Dóra Fanni írt nekünk.

Január közepe felé volt az utolsó előtti közös programunk, ami szerintem nagyon különlegesre sikerült. Korcsolyázni voltunk a 8. kerületi Horváth Mihály téren lévő jégpályán. Én, mint minden alkalommal, az iskolatársaimmal mentem, és mint minden közös programon, most is nagyon izgultam. A mentoráltammal nem tudtunk sokat találkozni és most tudtam, hogy jönni fog. Vártam, hogy újra lássam és beszélhessek vele, hiszen nagyon megkedveltem.

A programon Erzsi a vezetőnk két csoportba osztott minket, természetesen mentor- mentorált párok egy csoportban voltak. Én személy szerint abban a csoportban voltam, akik először korcsolyáztak. Fel is mentünk a jégre, majd az Erzsi mondta, hogy próbáljunk meg csoportosan tenni egy kört egy perc alatt. Nekünk másfél perc kellett hozzá, de segítettük egymást. Utána korcsolyáztunk még egy fél órát és átadtuk a pályát a másik csoportnak.

fanni_szidi.png

balra Szidi, Fanni mentoráltja - jobbra Fanni

A jégpálya mellett van egy játszótér és odamentünk, míg a másik csoport korcsolyázott. Ott az volt a feladat, hogy kis kockákat kellett megkeresni különböző helyeken majd összeilleszteni a benne lévő papírokat. Ebből kijött egy szókereső, amiben a börtönnel kapcsolatos szavakat kellett megkeresni. Majd elmentünk cukrászdába, ahol mindenki választhatott egy sütit magának és megehette, vagy hazavihette.

Nekem nagyon tetszett ez a program. Talán ez volt a legjobb és legjobban megszervezve. Nagyon nagy hála mindenki nevében, hogy a programszervezők és Erzsi is hetekről hetekre mennyi új és érdekes dolgot tudott hozni nekünk. Minden elismerésem Sólyomé, Bekáé, Boróé és Erzsié. Köszönöm, hogy ebben lehetett részem nekem is és a tizenéves korosztályúaknak is.

Herfert Dóra Fanni

A programban résztvevő iskolák: a Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola, a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, a Bókay János Szakgimnázium, a Raoul Wallenberg Szakgimnázium, valamint a Losonci Téri Általános Iskola.

Címkék: beszámoló comment

2018.02.19.

“I met great people with beautiful smiles” // Skills On!

Our Nigerian participant, Kelvin Chidiebere Anumudu wrote about his experiences in the Skills On! program. Skills On! helps migrant and refugee people finding a job and have a better life in Hungary.

Skills On! menekült és bevándorló embereket munkába segítő programunk nigériai résztvevője Kelvin Chidiebere Anumudu írt tapasztalatairól a blogunkra.

Far from home, in a foreign land, a different continent there lies a country in central Europe called Hungary. Visiting Hungary and having to study in Hungary was and is still a great experience for me. I had so many fascinating moments in my university and also in other parts of Hungary and Europe in general.

When I came to Hungary, of course it was a bit strange for me because I wasn’t familiar with the environment and people.

kelvin.jpg

Címkék: skills on

2018.02.13.

Merre mész cirkusz // EVS-beszámoló, Granada

Balogh József résztvevőnk Granadában önkénteskedik épp EVS-programon. Zsonglőr órákat tart és Erasmus+ projekteken dolgozik. Az ő eredeti beszámolóját olvashatjátok.

Nem tagadhatom, hogy sokkal (!!) boldogabb vagyok itt, mint otthon. Általában véve nyugodtan telnek a napjaim. Hétfőn és kedden délelőtt a Centro de las Mujeresben dolgozom, itt az irodában ténykedek az Erasmus+ projektek körül. Szerda és csütörtök pedig délután az Espacio Jovenben játszóház, gyerekek, pénteken zsonglőr órát tartok,
ami úgy néz ki, hogy 5-től 14 éves gyerekek jönnek. Alkotunk egy kört és jászunk egy játékot vagy kettőt, amit úgy kell játszani, hogy a labdákat egymásnak dobáljuk egy megadott sorrendben, és egyre több labdával, és ezt meg lehet bonyolítani. Utána pedig, három labdás zsonglőrködés. Ezután új trükkök gyakorlása, ezt követően mindenki bemutatja mit tanult ma.

3_3.jpg

Címkék: EVS

2018.02.07.

Jó gyakorlatok a világ minden tájáról // Online elérhető és letölthető // Same World

Úszó iskola, tigrismentés, újrahasznosított zenekar. A Same World projekt partnereként olyan jó gyakorlatokat gyűjtöttünk össze, melyek a klímaváltozásról, a környezeti migrációról és a környezeti igazságosságról szólnak. A kiadványban olvashattok európai és a Globális Délről származó példákról is.

Korábban tanárok, iskolák és osztályok is pályázhattak iskolai gyakorlattal, ami fenti témákhoz valamilyen módon kapcsolódott. A Same World a klímaváltozással, a környezeti igazságossággal, a menekültek és bevándorlók jogaival foglalkozik – olyan összefüggő témákkal, amelyek mindannyiunkat érintenek, mégis sokszor elszigetelten kezeljük őket. A Same World izgalmas tevékenységeket és módszereket ajánl diákoknak és tanároknak, hogy a felvetett kérdéseket körüljárjuk, változtassunk és tegyünk a környezetünkért.

A jó gyakorlatokat összegyűjtő kiadványt magyarul, Issun, letölthető linken itt és a kiadványaink között is eléritek.

sw_jogyaki.png

A kiadvány bevezetőjéből: 

"Az inspiráció meglepő helyekről érkezik

Néha úgy tűnik, hogy a világ és a globális kihívások, amikkel szembesülünk, félelmetesek. Sokan azt érzik, képtelenség változtatni a világ folyásán, és keveset lehet tenni globálisan. Mégis, ezek a lenyűgöző és inspiráló jó gyakorlatok a világ minden tájáról, Mexikótól Bangladesig, Dél Afrikától Örményországig, azt mutatják, hogy egy csapat ember, egy kis közösség is számít. Láthatjuk, hogy akár helyi kezdeményezések egyszerű, alulról szerveződő projektekben is mennyire előmozdítják a nagyobb változásokat: legyen az a zord klimatikus viszonyok közötti iskolakert gondozása, hogy a diákok tápláló ételhez jussanak; vagy a veszélyeztetett fajok iránti fellépés. A Same World projekt partnerei a világ minden táját átkutatták a Globális Délen megvalósuló inspiráló jó gyakorlatok után, és válogattak belőlük figyelembe véve azok innovációját, adaptálhatóságát és fenntarthatóságát.

Sokkal többet is találhattunk volna, de valahol meg kellett húzni a határt: 50-et gyűjtöttünk, ezek közül 10 jelenik meg ebben a gyűjteményben.

Olvasva őket megértjük, hogy Margaret Meadnek igaza volt: higgyük el, hogy egy csapat elkötelezett ember meg tudja változtatni a világot: vagyis csak ez tudja! Ha mindenki csak egy kicsit változtatna valamin a helyi közösségében, környezetében, régiójában, vagy hasonló projektbe fogna – a hatások eljutnak a világ másik pontjára is!

Íme a gyűjtemény, inspiráljon mindenkit változásra / változtatásra!

A Humanitas csapata

Same World projekt" 

Címkék: kiadványok globális nevelés Same World

2018.02.01.

Az Artemisszió Alapítvány projekt koordinátort keres

A jelentkezési határidő február 11. 24:00. 
Kapcsolattartó: Pálfay Krisztina, irodavezető
(e-mail: info@artemisszio.hu; tel.: 06 1 413 6517).

Az Artemisszió Alapítvány (AA) 20 éve dolgozik azon, hogy Magyarországon egy együttműködő, szolidáris társadalom jöjjön létre, ahol a sokszínűség érték, és a hátránnyal indulók is esélyt kapnak, hiszen célul tűztük ki a különböző kulturális, etnikai és társadalmi csoportok közötti párbeszéd és közeledés erősítését, a kölcsönös megértés elősegítését, a hátrányos helyzetű csoportok társadalmi integrációjának támogatását. Hiszünk abban, hogy a kulturális identitás egyfajta erőforrás, és a kulturális sokféleség iránti tisztelet egy globalizálódó világban nem csak egy olyan szükséges kompetencia, amely elengedhetetlen a békés egymás mellett éléshez, de az egyén és a közösség fejlődésének is záloga, amennyiben képes esztétikai és intellektuális élményt nyújtani.

video_uj2.jpg

A MUNKAKÖR ÁLTALÁNOS CÉLJA

Az alapítvány céljainak elérése érdekében a projekt koordinátor az AA stratégiáinak, szakmai színvonalának megvalósításáért felel, a különböző hazai és nemzetközi szakmai programokban való közreműködésével, hazai és nemzetközi projektek koordinálásának teljesítésével.

 //

A PROJEKT KOORDINÁTOR FŐBB FELADATAI

  • * különböző, akár párhuzamosan futó projektek vezetése, a projektben való egyéb feladatok ellátása
  • * projekt megvalósulásának felügyelete, a belső projekt munkatársak és külső partnerek munkájának tervszerű összehangolása
  • * külső, projekt megvalósító partnerek biztosítása, kiválasztása
  • * a projektekkel összefüggő szakmai beszámolók elkészítése és az ehhez kapcsolódó pénzügyi beszámolók felügyelete
  • * pályázat figyelés
  • * pályázatok szakmai anyagának írása
  • * szakértői tevékenység végzése (szakmai cikkek, szakvéleményezés stb)
  • * szakmai hálózati tevékenység

 //

ELVÁRÁSOK

  • * társadalomtudományi területen szerzett releváns diploma
  • * angol szóbeli és írásbeli élő, tárgyalóképes nyelvtudás
  • * projektkoordinációban és/vagy képzés és/vagy pályázatírásban szerzett tapasztalat (minimum az egyik, de előny, ha mindegyik)
  • * fiatalokkal való tapasztalat
  • * interkulturális, külföldön szerzett tapasztalat
  • * civil szervezetnél szerzett önkéntes vagy munkatapasztalat 

 //

ELŐNY

  • * oktatási területen szerzett tudás
  • * oktatási terület ismerete (különös tekintettel a globális nevelés témakörére)
  • * az AA küldetésének és tevékenységeinek ismerete, azokkal való azonosulás
  • * a magyarországi civil szervezeti élet ismerete

 //

AMIT NYÚJTUNK

Összeforrott, jó csapatszellemiségű, elhivatott szervezetet. Bízunk benne, hogy a leendő projekt koordinátor közreműködésével még hatékonyabban és a társadalom felé még nyilvánvalóbban tudjuk megvalósítani nemes céljainkat.

MUNKAFELTÉTELEK

rész munkaidős – heti 30 óra – foglalkoztatás
határozatlan idejű munkaszerződés 3 hónapos próbaidővel
munkakezdés tervezett időpontja: 2018. február
munkavégzés helye: Budapest, illetve a munkakörrel összefüggő belföldi és külföldi helyszínek

JELENTKEZÉS MÓDJA

A magyar nyelvű önéletrajzot és motivációs levelet kérjük az info@artemisszio.hu címre küldeni.

JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ: 2018. február 11. 24:00

Minden jelentkezőnek visszajelzünk e-mail-en legkésőbb február 14-ig. A továbbjutókkal egyeztetjük a kiválasztás további menetét.

Kapcsolattartó: Pálfay Krisztina, irodavezetőe-mail: info@artemisszio.hutel.: (06 1) 413 6517

2018.01.03.

Nagyon zajlik az artivizmusbudapest

Folynak a munkálatok az artivizmusbudapest csoportunkban is. Ismerkedünk egymással, a nézeteinkkel és mások gondolataival - főleg különböző társadalmi kérdések kapcsán. Tavaly ősz óta többféle művészeti technikával dolgoztunk, itt a fanzine workshop képeit látjátok. 

Bővebben érdekel, mi ez? Az artivizmusbudapestről olvashatsz itt vagy itt.

(A csodás fanzine-os gifeket Végh Panni csinálta).

 

via GIPHY

 

via GIPHY

via GIPHY

Címkék: artivizmus

2018.01.03.

Mentor-mentorált párok, Disney és a Mikulás // ComMent

A ComMent keretében középiskolás diákok kapnak lehetőséget általános iskolás gyerekek mentorálására, illetve programok szervezésére. A novemberi és a decemberi alkalomról egyik résztvevőnk, Bató Dávid írt a blogra.

November 22.-én a már többé-kevésbé összeszokott mentor-mentorált párok összegyűltek a Losonciban, és összemérték tudásukat Disney mesék témában egy afféle állomásos pontgyűjtő versenyen. Minden csapat 4 emberből állt, 2 mentorból és 2 mentoráltból (hozzánk még csatlakozott egy mentor, akinek a diákja sajnos nem tudott eljönni). A 6 állomás alatt próbára tettük a csapatmunka-képességünket, mikor rajzolni kellett híres Disney szereplőket egy bizonyos csavarral, nehezítéssel.

21.jpg

Azután szövegfoszlányokat kaptunk híresebb mesék betétdalaiból, amiknek ki kellet találni a gazdáját. Várat építettünk kartonból, amibe bele kellett férnie a 2 mentoráltnak. Az Oroszlánkirály cselekményének feldarabolt változatát kellett összerakni kronológiai sorrendben. Végül Activity módon kellett kitalálni az elmutogatott Disney szereplőket. A versenyt a mi csapatunk nyerte, ami főleg annak köszönhető, hogy csapattársaim (és én is) Disney meséken nőtt fel (őszintén szólva én máig szeretem ezeket a történeteket, főleg a Notre Dame-i toronyőrt). A mentorok, mentoráltak élvezték a verseny, és végül mindenki egy szép emlékkel indulhatott haza.

A másik program frappánsan december 6.-án zajlott le, és a témája is a Mikulás köré épült. Eleinte puddingos dobozokból és különböző anyagokból kellett rénszarvast és manót készíteni. Enyém borzalmas lett, de nagyon sok szépen elkészített Rudolfot láttam. Ezután az egyik szerveződiák, kódnevén Sólyom beöltözött Mikulásnak és jelképesen meglátogatta a kisdiákokat. Ezután fotózkodtunk Mikulással, süteményt ettünk, forró csokoládét ittunk, majd mindenki a maga dolgára indult. Személyes ezt a programot is élveztem, de talán az első kicsit jobban tetszett. A szervezők jó munkát végeztek, a Beugró társasjáték „sikere” ellenére. Remélem, hogy jövőre is hasonlóan élvezetes programokban lesz nekem és a többieknek részük.

A programban résztvevő iskolák: a Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola, a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, a Bókay János Szakgimnázium, a Raoul Wallenberg Szakgimnázium, valamint a Losonci Téri Általános Iskola.

Címkék: beszámoló comment

2018.01.03.

Don't Fear The Refugee! // Képzés Portugáliában

2017. október 28. és november 5. között, Cascaisban jártunk nemzetközi tréningen a Rota Jovemmel partnerségben. Három résztvevőnk is írt beszámolót, Wolf Angelika, Berényi Eszter és Budavári Adrienn. Az ő írásaikat olvashatjátok.

//

WOLF ANGELIKA

Miről is szólt ez az az egy hét?

A tréning címe elég beszédes: Don’t Fear The Refugee, azaz ne félj a menekülttől. Témája a menekültválság, a kulturális bizonytalanság, a félelem a másságtól. Célja reflektálni azokra a társadalmi változásokra, amiket ez a jelenség magával hoz az Európai Unióba, ezáltal mozgósítani a fiatalokat, hogy aktív résztvevői legyenek a pozitív társadalmi változásoknak.

Hogyan jártuk körbe ezt a témát?

Két részből állt a tréning: a „megértés”-ből és a „mozgósítás”-ból. A „megértés” szakasza három napig tartott, ezalatt megismerkedtünk a trénerekkel és a többi résztvevővel, bemutattuk a saját kultúránkat, országonként prezentáltuk társadalmunk hozzáállását a menekült-válsághoz, meglátogattunk egy lisszaboni menekült központot, feltérképeztük a legfontosabb fogalmakat és alapproblémákat, amik a témához kötődnek, találkoztunk menekültekkel és meghallgattuk a történetüket.

Az első szakaszban több érdekes programra került sor. Az interkulturális estére minden résztvevő hozott magával tradicionális ételeket, italokat, tárgyakat, amivel betekintést nyújtott a saját kultúrájába.

dontfear-01.jpg

Címkék: beszámoló képzés menekültek

2018.01.02.

Első közös program a ComMentben: ismerkedés

Október végén tartotta első közös programját a ComMent program, amelyen a résztvevő mentor-mentorált párok először találkoztak egymással. A ComMent keretében középiskolás diákok kapnak lehetőséget általános iskolás gyerekek mentorálására, illetve programok szervezésére. Az októberi eseményről az egyik gimis résztvevőnk, Rigó Rebeka írt beszámolót. 

Szerdán már a program kezdete előtt a torkomban dobogott a szívem, annyira izgultam az első program miatt, amit ráadásul én is szerveztem. Azonban mire elkezdődött a program, sikerült valamennyire megnyugodnom.

Miután Erzsi ismertette a programot, én és Sólyom vettük át a szót. Evolúciós játékkal kezdtünk, ami nagyon vicces volt kívülről nézve. Utána egy olyan játékot játszottunk, ahol el kellett mondani a nevedet, továbbá egy olyan jelzőt, ami ugyanúgy kezdődik, pl. Ritka Rigó, és közben fonalat dobáltunk. Ezt kicsit nehezebben ment szerintem, nem nagyon értették, hogy mit is kell csinálni, de egy óriási pókháló lett a végére. Ebben mi, programszervezők is részt vettünk. Ezt követően két körbe állítottuk a többieket és azt a feladatot adtuk, hogy egy percig beszéljenek meg egy kérdést. Olyan kérdéseket tettünk fel, hogy Ki a kedvenc Youtuber-jük, és miért. Mire ezeknek vége lett, eltelt az idő fele, így az első szakasz véget ért.

commentdec-1.jpg

A rövid szünet után folytattuk és ismét Erzsi vette át a szót. Mesehősöket adott mindenkinek és a gyerekeknek meg kellet keresniük a mesehősük párját. Így ismerték meg a mentor-mentorált párokat a többiek. Ezek után a párokat csapatmunkára fogtuk. Mindenki kapott egy zsákot, amelyben kérdések voltak, ezekből minél többet kellet megválaszolniuk és leírniuk egy lapra. „Édes vagy sós?” féle kérdések voltak. Ezt követően páran elmondták a kérdésekre a válaszukat, majd újra Erzsi vette át a szót. Megkért minden párt, hogy beszéljék meg, mikor tudnak találkozni. A továbbiakban már csak egy játékra volt időnk és hosszas megfontolás után Sólyommal a székfoglalót választottuk. Így utólag visszagondolva nem biztos, hogy Metal Rockot kellet volna ehhez berakni, de nagyon úgy tűnt, hogy ők élvezik ezt.

Miután elmentek a mentoráltak, mi visszarendeztük a termet és videókat készítettünk a napról két mentorral, ami nagyon vicces lett.

A programban résztvevő iskolák: a Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola, a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, a Bókay János Szakgimnázium, a Raoul Wallenberg Szakgimnázium, valamint a Losonci Téri Általános Iskola.

Címkék: beszámoló comment

2017.12.21.

Boldog ünnepeket! // Happy Holidays!

Kedves barátaink! Nagyon köszönjük a sok érdeklődést, el is vittetek minden papírsárkányt! Adományboltunkat most bezárjuk, de folytatás várható. Ha érdeklődnétek, keressetek továbbra is az eventen található elérhetőségeken - az ünnepek után válaszolunk. Mindenkinek csodás pihenést!

Dear friends! Thank you for your attention and enthusiasm for our kites, they are all gone for now! We close the donation shop, but we are planning to continue in another form. In any case, if you are still interested, please contact us - you can find all details in the event. We will get back to you after the holidays. We wish you a very happy festive season!

_mg_9423bk.jpg

Címkék: mira