2014.11.22.

Not the Weaker – Budapest Seen through Migrant Women’s eyes

We have arrived at the end of the Not The Weaker program, a project designed to promote migrant women’s integration. During this year, we have been working with migrant and Hungarian women living in Budapest to help migrant women’s integration and personal development through individual initiatives and the joint realization of ideas. We would like to conclude our work with a show and celebration. We are going to present the art projects that participants created together and hold workshops to give a foretaste of certain services and methods applied during the program.  The event offers guests the opportunity to experience how migrant women who live here see the world, Hungary, local life and themselves.

nemgyenge.jpg

Címkék: színház aktuális migráció English Nem a gyengébbik

2014.11.22.

Nem a Gyengébbik – Budapest migráns női szemmel

„Nem a Gyengébbik” című, migráns nők beilleszkedését támogató programunk zárásához érkeztünk. Az elmúlt évben egy olyan integrációs program kialakításán dolgoztunk, ami Budapesten élő migráns és magyar nők közös részvételén alapult, és ami az egyéni kezdeményezések, ötletek közös megvalósítása révén segítette a migráns résztvevők személyes fejlődését, beilleszkedését. A közös munkát szakmai bemutatóval és ünnepléssel szeretnénk zárni. Az est során bemutatjuk azokat a művészeti projekteket, amelyeket a csoport tagjai közösen készítettek, és workshopok formájában adunk ízelítőt a projekt egyes szolgáltatásaiból, módszereiből. Az est lehetőséget kínál arra, hogy vendégeink megtapasztalhassák, hogyan látják a világot, Magyarországot, az itteni életet és magukat a hazánkban élő migráns nők.

nemgyenge.jpg

Címkék: színház aktuális migráció Nem a gyengébbik

2014.11.20.

Első közösségi programunk...

A Work/Place program első közösségi programján, ahol bevándorló résztvevőink és mentoraink mellett a magyar tanárok is részt vettek, egymás megismerésére és a csapatépítő játékokra helyeztük a hangsúlyt. Fogadjátok szeretettel Huszák Ervin, önkéntes magyar tanárunk beszámolóját az eseményről.

ervin cikkéhez.jpg

Címkék: beszámoló migráció Work/Place

2014.11.19.

Fórum Színházzal a korai iskolaelhagyás ellen - interjú a Civil Rádióban

Címkék: oktatás iskola korai iskolaelhagyás fórum színház FOTEL

2014.11.17.

Esély az iskolában, esély az életben - az összes előadás

Címkék: oktatás videó iskola korai iskolaelhagyás FOTEL

2014.11.16.

Esély az iskolában, esély az életben - művészeti eszközökkel a korai iskola elhagyás ellen

Címkék: oktatás konferencia iskola korai iskolaelhagyás FOTEL

2014.11.14.

Tájékoztató nap: „Könnyedén iskolából munkába - ifjúsági kompetencia központ”

A tájékoztatón a résztvevők megismerkedhetnek az alapítvány munkaerő-piaci elhelyezkedést segítő iskolai programjával és a januárban induló módszertani és szakértői képzés sorozatával. Az iskolai programot 2015-ben két alkalommal valósítjuk meg. A programról bővebb információt itt olvashat. Az iskolai program során alkalmazott eszközök és módszertanok teljes körű átadását célozza az ezzel párhuzamosan futó, szakemberek számára 2015 januárjától induló módszertani és szakértői képzés-sorozatunk.

tájékoztató nap3.jpg

Címkék: aktuális tréning ifjúsági programok DÉT

2014.11.12.

Ahmed Omer: Fogságban tartott emberek

Úgy két hete Litvániában jártam, amikor a bátyámmal meglátogattuk az egyik barátját. Kora hajnalban madáréneket hallottam, nagyon szomorú dallamokat. Éreztem bennük a fájdalmat, és nem bírtam tovább elviselni, így megkerestem őket. A nappali szobában voltak, ahol egy kalitkában tartották őket fogva dekorációként, és hogy dalukkal szórakoztassák a vendégeket. Láttam, ahogy szárnyaikkal megpróbálják kitörni a ketrec falait, hogy kijussanak a szabadba, és eggyé lehessenek a természettel. Eszembe juttatták azt az időt, amikor egy menekülttáborban voltam (Békéscsabán, ahol a menekülteket két hétig egy szigorúan őrzött, szögesdrótokkal elkerített táborban tartják őrizetben, így nem járhattunk a falakon kívül), amíg a menekült státuszomat intézték Magyarországon. Rájöttem, hogy saját magamat látom a madarakban… A reménnyel teli szemeiket, azt, hogy mindent megtesznek szabadságunkért, a reménykedést abban, hogy kiszabadulunk a börtönből, amibe kényszerítettek minket, mert fogságban lenni egyszerűen természetellenes. Ez volt az első alkalom, hogy elvették a szabadságomat.

illegal.jpeg

Címkék: migráció menekültek

2014.11.12.

Ahmed Omer: When humans are kept in prison

Around 15 days ago, when I was in Lithuania I visited one of my brothers' friends with my brother. It was early in the morning when I heard some birds tweets, songs of sorrow. I could clearly feel the pain in their songs, I just could not stand it anymore, so I went to see them. I found them in the drawing room where they were kept in a cage for decoration and to please guests with their melodious voice. I saw they were hitting the walls of the cage with their wings as they were eager to break the walls and break free into the nature to be one with the nature. It took me to a flashback where I was kept fpr 15 days in a closed camp in Békéscsaba during proceedings of my asylum case in Hungary. This is a place where refugees are detained under strick security and behind barbed wired walls. I realized that I could identify myself with the birds because I saw myself in them. Eyes full of hope, struggling to get free, hoping to get out of the prison that we are put into, because to be imprisoned is against nature. It was my first time being locked down like that.

illegal.jpeg

Címkék: migráció menekültek English

2014.11.10.

Global schools connect – partnerships between Africa and Europe

This year, we reached the Earth Overshoot Day, an annual marking of our overconsumption, on 19 August, earlier than ever in history, which shows that the ideal of sustainability is getting further away. Meanwhile, the ebola outbreak in West-Africa has highlighted several health and development issues. These are only two examples out of the many global problems we come across daily, yet we are reluctant to react to. What are the reasons? Are they the lack of information or indifference? What can schools, responsible citizens or future generations do to change this trend? What kind of cooperation across borders and continents do we need? Through presentations, interactive workshops and round-table discussion, the conference "Global schools connect – partnerships between Africa and Europe" will focus on the main issues of the ongoing partnership between Hungarian and Sierra Leonean schools.

isi2.jpg

Címkék: konferencia aktuális English globális nevelés iskolai partnerség