2014.10.24.

Első mentor-mentorált találkozó a Work/Place programban

2014. október 14-én kedd este, több hetes izgalom és várakozás után, először találkoztak a mentorok mentoráltjaikkal. Az Artemisszió Alapítvány irodájában gyülekeztünk, ahol a mentorképzésről ismerős arcok mellett feltűntek újak is. Már az első benyomások begyűjtése közben, a feszült és kínos csendben, minden mentor és mentorált azt találgatta vajon kivel fog párba kerülni. Az irodából a Jelen bisztróba sétáltunk át, hogy ott folytassuk az estét. Az úton nagyrészt még a mentorok és a mentoráltak egymást közt beszélgettek, a bemutatkozásokra és megismerkedésre pedig leginkább a Jelen bisztró hátsó termének félhomályában került sor.

mentortal.jpg

Címkék: beszámoló migráció mentorálás Work/Place

2014.10.21.

Könnyedén iskolából munkába – Ifjúsági kompetencia központ

2014 szeptembertől indítottuk a Könnyedén iskolából munkába – Ifjúsági kompetencia központ című, NCTA pályázati forrásból támogatott programunkat, melynek keretében húsz, oktatási- és munkaerő-piaci területen dolgozó szakember módszertani képzése valósul meg, képzők képzése valamint DÉT-szakértői képzések során. Emellett budapesti és vidéki szakiskolás tanulók munkaerő-piaci elhelyezkedését célzó programokat is megvalósítunk, melyek a képzések részeként szakmai gyakorlati lehetőséget is szolgálnak a résztvevők számára.

DÉT logó.jpg

Címkék: tréning ifjúsági programok DÉT

2014.10.21.

Pályázati felhívás honlap létrehozására

Az Artemisszió Alapítvány pályázatot hirdet „KÖNNYEDÉN ISKOLÁBÓL MUNKÁBA - IFJÚSÁGI KOMPETENCIA KÖZPONT” című projekt weboldalának létrehozására.

Alapítványunk 16 éve foglalkozik hátrányos helyzetű csoportok integrációjával, valamint a különböző társadalmi csoportok közötti párbeszéd és együttműködés elősegítésével. A kialakítandó honlap egy, Norvég Civil Támogatási Alap (NCTA) pályázati forrásból megvalósuló projektünkhöz készül, melynek célja egyrészt oktatási és munkaerő-piaci területen dolgozó szakemberek képzése, másrészt vidéki és budapesti szakiskolai tanulók elhelyezkedési esélyének növelése speciális iskolai programsegítségével (kisfilm az iskolai programról).

web_design.jpg

Címkék: felhívás önkéntesség ifjúsági programok

2014.10.19.

Bienvenue, Ambrine!

A múlt héten megérkezett francia önkéntesünk, Ambrine Es-Satte, egyenesen Dél-Franciaországból! Ambrine még sosem járt Budapesten, de szereti a kihívásokat, és valami igazán különlegeset keresett, ezért belevágott a kelet-európai kalandba. Leginkább a migránsok beilleszkedését segítő programjainkban fog tevékenykedni, illetve mivel szeret fotózni, erre is sok alkalma lesz! Röpke beköszönője az első hét után.

ambrine.jpg

Címkék: beszámoló English EVS Európai Önkéntes Szolgálat ifjúsági programok

2014.10.14.

Esély az iskolában, esély az életben - művészeti eszközökkel a korai iskola elhagyás ellen

meghivo_hun.jpg

Facebook-esemény

Regisztráció

Címkék: konferencia színház aktuális iskola fórum színház FOTEL

2014.10.12.

Mentorképzés a Work/Place programban

2014. szeptember 26 és 28. között az Artemisszió Alapítvány Work/Place Integrációs Programja keretében szervezett mentorképzésén vettem részt tizedmagammal. A szeptembertől májusig megvalósuló projekt célja az Európai Unión kívüli országokból Budapestre érkező bevándorlók segítése: a város, a kultúránk megismertetése, a magyar nyelv gyakorlása, a mindennapokban való boldoguláshoz szükséges információk átadása stb. révén.

mentorkepzes_0928_01_kicsi.jpg

Címkék: beszámoló migráció mentorálás Work/Place

2014.10.11.

Forum theater movie screening in Artemisszió

On September 30, 2014. we showed the short films of FOTEL project to some interested professionals, and the screening was followed by an exciting discussion.

vetítés.png

Címkék: beszámoló színház iskola English fórum színház FOTEL

2014.10.10.

Módszertani filmvetítés az Artemisszióban

2014. szeptember 30-án levetítettük a FOTEL projekt kisfilmjeit az érdeklődőknek, amit egy izgalmas beszélgetés követett.

vetítés.png

Címkék: színház iskola fórum színház FOTEL

2014.10.08.

Beautiful Trouble – művészet és aktivizmus találkozása Budapesten

Közép-kelet Európában a klímaváltozás sokaknak egy megfoghatatlan, távoli fogalom (még akkor is, ha naponta kapunk hírt árvízről, szárazságról). Pedig a Földünk jövője függ ettől a globális változástól, és az ezt befolyásoló emberi tevékenységtől, aminek kapcsán kiegyenlítetlen erőviszonyok, és különböző gazdasági, politikai érdekek, prioritások ütköznek, és a hatások társadalmi szinten is megjelennek. 2014 szeptemberében a világ vezetői New Yorkban találkoznak, és a klímaváltozásról tanácskoznak. Ez az apropója a Climate March nevű nemzetközi megmozdulásnak, ami a klímaváltozásra hívja fel a figyelmet. És ez volt az apropója egy budapesti képzésnek, aminek a kreatív aktivizmus állt a középpontjában.

bt_foto.jpg

Címkék: beszámoló művészet tréning

2014.10.06.

Módszertani videók a Fórum Színház szerepéről a korai iskolaelhagyás megelőzésében

Ez a film a korai iskolaelhagyás okairól szól. Interjúkat készítettünk a projektben résztvevő diákokkal és tanáraikkal. Arról kérdeztük őket, hogy miért hagyhatja el valaki az iskolát. Elsősorban saját tapasztalataikra voltunk kíváncsiak. Ezenfelül a projekt során más, csoportos beszélgetések során próbáltuk feltárni hogyan látják a korai iskolaelhagyás problémáját a diákok.

A film címe "Problémakeresés". A célja, hogy előhozzuk a gyerekekből, miért is lesz valaki kiközösített egy osztályban, illetve közösségben. Közösen keressük a kirekesztés okait. Úgy gondoljuk ugyanis, hogy a korai iskolaelhagyás elsősorban a közösség nyomására történik. És természetesen egy jó közösség képes benttartani is az iskolában.

Miután feltártuk a kiközösítés és ezáltal az iskolaelhagyás legfontosabb okait, arra vállalkoztunk, hogy ezeket felhasználva egy képzeletbeli fiút teremtünk. Egy olyan fiút, aki egy potenciális iskolaelhagyó. Felépítjük az ő történetét, melyben ez a képzeletbeli fiú, Gábor az iskolaelhagyás választóvonaláig jut. A harmadik filmben e történet létrehozásának és gyakorlásának egy-egy fázisa jelenik meg. Gyakorlatokat mutatunk be, melyek segítenek az előadásban játszó diákoknak megtalálni és kidolgozni a történetben szereplő karaktereket.

A negyedik film magáról a fórumszínházról szól. A formáról, amelyet választottunk történetünk bemutatása kapcsán. Ez egy olyan interaktív előadási forma, melyben a nézők a történet megismerése után lehetőséget kapnak rá, hogy megváltoztassák a végkimenetelt, és ezálatal megpróbálják megoldani a főszereplő problémáját. A néző az egyes jelenetek újrajátszásakor tanácsot adhatnak a szereplőnek, hogy mit és hogyan mondjon vagy csináljon. De akár a főszereplőval helyet cserélve ki is próbálhatják saját ötletüket.

Címkék: videó iskola korai iskolaelhagyás fórum színház FOTEL