2017.11.06.

Középiskolás mentorok és programszervezők - beszámoló a ComMent program felkészítőjéről

A nemrég indult ComMent program keretében középiskolás diákok kapnak lehetőséget általános iskolás gyerekek mentorálására, illetve programok szervezésére. A 15, összesen öt középiskolából érkező diák először egy háromnapos felkészítőn vett részt, amelyen kipróbálhatták a mentori és a programszervezői feladatokat, majd eldönthették, melyik szerepet érzik leginkább sajátjuknak. Az alábbiakban egyik diák, Molnár Orsi beszámolója olvasható.

molnar_orsi_cikkhez.jpg

Minket raoulosokat az osztályfőnökünk értesített a lehetőségről, miszerint kipróbálhatjuk magunkat mentorként. Erzsitől (a program lebonyolítójától), kaptunk egy emailt, hogy szeretettel vár minket a képzésre, ahol belebújhatunk a mentor és a programszervező bőrébe is.

Három egymást követő délután tartották a foglalkozásokat Pannival. Összesen 5 iskolából gyűlt össze a 13 fős csapatunk. Számomra teljesen jó hangulatú volt a „lakás” is, ahol voltunk. Amint beléptünk, segítettünk is, így nem volt az, hogy leülünk és megmerevedve várjuk a kezdést. Illetve tegeződhettünk is Erzsiékkel, ami még oldottabbá varázsolta a hangulatot.

Első nap ismerkedős játékokat játszottunk, és arra törekedtünk, hogy minél hamarabb megjegyezzük egymás nevét: párokba álltunk, és ki kellett deríteni a párunkról három dolgot, illetve kerestünk három közöset is. A minél barátibb légkör érdekében szabályokat alkottunk, pl. meghallgatjuk egymást stb. Utána anonim módon összegyűjtöttük, hogy mit várunk a programtól, és mitől félünk. A végén összegyűjtöttük, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie az egyes szerepkörök résztvevőinek.

molnar_orsi_cikkhez2.jpg

Második nap megismerkedtünk a mentor feladataival, és riporterek lettünk. Jött hozzánk két „exmentor”, akik  beszámoltak a saját tapasztalataikról és mi is kérdezhettünk tőlük. Aztán párokba álltunk és a terveinkről meséltünk az interjúztatónknak. Ezeket a felvételeket aztán közösen megnéztük, és elemeztünk. Kiében mi tetszett, min lehetne változtatni. Az interjús játék előtt persze összeszedtük, hogy mitől jó egy videó.

A képzés utolsó napján egy játékkal indítottunk. Párnák voltak szétszórva a padlón és a párunkat (akinek be volt kötve a szeme) kellett átnavigálni úgy, hogy ne érjen hozzá az akadályokhoz. Aztán kaptunk egy-egy mentor-mentorált szituációt, amit eljátszottunk. A végén megszerveztük egy közösségi találkozó (amin a program összes résztvevője jelen van) programját.

A képzés minden nap három órás volt, szünettel és rágcsálnivalóval. Én úgy gondolom, hogy egy nagyon jó kis csapat alakult ki. Az sem volt hátrány, hogy nem egy suliból jöttünk, hamar összebarátkoztunk egymással. Ja és az sem utolsó, hogy kaptunk érte 9 óra közösségi szolgálatot :)

M. Orsi

 

A programban résztvevő iskolák: a Közgazdasági Politechnikum Gimnázium és Szakközépiskola, a Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, a Bókay János Szakgimnázium, a Raoul Wallenberg Szakgimnázium, valamint a Losonci Téri Általános Iskola.

Címkék: beszámoló