2015.10.22.

A lehetőségek időszaka

Egy nagyobbacska norvég városba kerültem fél évre az Artemisszió segítségével. Ez a Kristiansand elragadó hely az ország déli tengerpartján, meleg időjárással és barátságos emberekkel, akik sokfelől valók, mert a norvégok nagyon befogadóak. Ezt éreztem a kultúrházban (Samsen) is, ahol az önkéntes projektem zajlott. Minden nap mosolyogva fogadtak, elhívtak grillezni, tanácsokat adtak, még sífelszerelést is, és rendszeresen érdeklődtek friss élményeim felől, amire rengeteg lehetőség kínálkozott, ugyanis Norvégia gyönyörű tájai kimeríthetetlennek tűnnek, ráadásul az egyetem cserediákjain keresztül kész programokon is részt vehettem.

akos.jpg

Főként programot szerveztem, dolgokat javítottam, plakátoltam, recepcióztam, hangtechnikát és termet berendeztem, de az egyéni ötleteimet is díjazták és segítették, mint például a poszter szállító hengert, amit egy nagy műanyag csőből készítettem és persze ki is pingáltam. Mivel ilyen sok területen tevékenykedhettem a mentoromnak hála, sok mindenbe beleláttam, ami hatalmas élmény, mert ott minden van! Parkour, falmászás, stúdió, filmgyártás, fényképészet, sakk klub, koncertterem, tánctermek és meeting termek temérdek programmal, shuffleboard, DJ gyakorló terem, afrikai dobos, egy kis pólónyomás, és még sorolhatnám.

A Samsen kulturhus sokszínűsége jól szimbolizálja a lehetőségek bőséges tárházát, amivel kint találkoztam. Több új sportot kipróbáltam és a közeli tavakhoz gyakran mentem felderítő futásra. Megismerkedtem a norvég kultúrával: elragadó népviseletével, nemzeti napjával, természetszeretetével, és nyelvével valamelyest. Koncerten segédkeztem, rendezvényt szerveztem, ülőgarnitúrát kárpitoztam, tehetségkutatót néztem színházban (a munkám keretén belül) és interjút adtam egy újságnak. Átkompoztam Dániába, meglátogattam Oslot, kajakoztam és vitorláztam fjordon, és olyan természeti kincseket tapasztaltam, hogy le sem lehet írni.  

Sűrű és élmény dús volt ez az időszak. Elképesztő mennyiségű új hatás ért, amiért nagyon hálás vagyok. Egy afféle kimeríthetetlen forrásra tettem szert, amiből most már bármikor ihatok a kint szerzett tapasztalatokon, élményeken keresztül. Köszönet, és köszönet. És köszönet.

Balogh Ákos 

komment

Címkék: beszámoló EVS Európai Önkéntes Szolgálat ifjúsági programok

süti beállítások módosítása